Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OC 232 mahle

Filtr oleju OC 232 MAHLE

OC 232 Filtr oleju MAHLE
 

    Ocena:
numery handlowe:

79641747

numer części:

OC 232

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 93,2
Wysokość [mm] 96
Gwintowana złączka M22x1,5
Średnica 2 [mm] 88,5
Średnica 3 [mm] 79,5
Moment dokręcenia [Nm] 20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 232 MAHLE

numery OEM:
FORD      1003003
FORD      1059924
FORD      1136568
FORD      1148703
FORD      1207066
FORD      1231233
FORD      1322152
FORD      1641187
FORD      1641188
FORD      2M5Q6714AB
FORD      2M5Q6714AC
FORD      2U7J6714AA
FORD      4M5Q6714BA
FORD      5022955
FORD      6094614
FORD      6119196
FORD      6184942
FORD      6203126
FORD      6915969
FORD      7013467
FORD      844F6713AA
FORD      844F6714A1A
FORD      844F6714A1B
FORD      844F6714A2A
FORD      844F6714AA
FORD      844F6714AC
FORD      914F6714A
FORD      914F6714AA
FORD      914F6714AB
FORD      920X6714A1A
FORD      920X6714EAFC
FORD      934F6714AA
FORD      EFL256
FORD      EFL386
FORD      EFL903
FORD      EFL912
FORD      XS4Q6714AA
FORD      XS4Q6714AB
GMC      25067140
MAZDA      1E1014302
MAZDA      1E1014302A
MAZDA      1E1014302B
MAZDA      1E1014302C

Zastosowanie Filtr oleju OC 232 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.