Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OC 282 mahle

Filtr oleju OC 282 MAHLE

OC 282 Filtr oleju MAHLE
71.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

79817883

numer części:

OC 282

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 108,0
Wysokość [mm] 260
Gwintowana złączka 1 3/8"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm] 104,0
Średnica 3 [mm] 93,0
Moment dokręcenia [Nm] 25

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 282 MAHLE

Filtr oleju (przykręcany) pasuje do: DAF 55, CF, CF 85, IVECO EUROTECH MP, TRAKKER I, TRAKKER II, MAN CLA, F2000, LION´S CITY, M 2000 L, M 2000 M, NL, TGA, TGS I, TGX I 471.943-XE315C
numery OEM:
FIAT      73124135
FORD      SFD901158T
ISUZU      1132401310
ISUZU      1132401630
ISUZU      1132401632
ISUZU      1212621H1
ISUZU      132400421
ISUZU      2906548300
ISUZU      6002121510
ISUZU      6002121511
ISUZU      X13201011
MITSUBISHI      3754002100
VOLVO      119962280
VOLVO      21170573
VOLVO      21707132
VOLVO      471392
VOLVO      4713921
VOLVO      471393
VOLVO      4713982
VOLVO      477556
VOLVO      4775565
VOLVO      8121109
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 282 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.