Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju (-) km » OC 42 mahle
wybrany samochód: 
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 42 MAHLE

OC 42 Filtr oleju MAHLE
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

77002587

numer części:

OC 42

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]93,5
Wysokość [mm]175
Gwintowana złączka3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 42 MAHLE

numery OEM:
AUDI      061115561
AUDI      2654407
CHRYSLER      75065702
FORD      1565204
FORD      5004775
FORD      5019425
FORD      75PF6714AA
FORD      870X6714AJA
FORD      A780X6714CA
FORD      D3HZ6731B
FORD      EFL152
GMC      7984717
NISSAN      152089X800
NISSAN      152089X80A
NISSAN      73500071
RENAULT      0003563603
RENAULT      3563603
TALBOT      75065702
VOLVO      3976603
VOLVO      39766035
VOLVO      39766036
VAG      061115561
VAG      2654407
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 42 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.