Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TI 294 85 mahle

TERMOSTAT OPEL OPEL 85C 1,6CDTI TI 294 85 MAHLE

TI 294 85 TERMOSTAT OPEL OPEL 85C 1,6CDTI MAHLE
mahle TI 294 85
142.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numer części:

TI 294 85

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c]85
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Długość opakowania [cm]12,0
Szerokość opakowania [cm]11,20
Wysokość opakowania [cm]11,20
Ciężar netto [g]224

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT OPEL OPEL 85C 1,6CDTI TI 294 85 MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (85°C, w obudowie) pasuje do: OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, ASTRA K, INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY, INSIGNIA B, INSIGNIA B GRAND SPORT, MERIVA B, MOKKA / MOKKA X 1.6D 02.13-
numery OEM:
OPEL      1338438
OPEL      1338497
OPEL      55484533
OPEL      55490715
OPEL      55490785
OPEL      55496778
OPEL      55513549
VAUXHALL      55484533
VAUXHALL      55490715
VAUXHALL      55490785
VAUXHALL      55513549

Zastosowanie TERMOSTAT OPEL OPEL 85C 1,6CDTI TI 294 85 MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o TERMOSTAT OPEL OPEL 85C 1,6CDTI TI 294 85 MAHLE:

2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.