Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TM 36 103 mahle

Termostat układu chłodzenia TM 36 103 MAHLE

TM 36 103 Termostat układu chłodzenia MAHLE
192.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

72362984, 72362985

numer części:

TM 36 103

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 103
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4009026935538

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TM 36 103 MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (103°C, w obudowie) pasuje do: BUICK ENCORE; CHEVROLET AVEO, CRUZE, ORLANDO, TRAX; OPEL ADAM, ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA, CORSA D, CORSA E, INSIGNIA A 1.0-1.8 05.09-
numery OEM:
GMC      55565336
GMC      55579010
GMC      55593034
OPEL      1338031
OPEL      1338251
OPEL      1338380
OPEL      25200455
OPEL      55565336
OPEL      55579010
OPEL      55593034
VAUXHALL      55565336
VAUXHALL      55579010
VAUXHALL      55593034
CHEVROLET      25200455
CHEVROLET      55579010
CHEVROLET      55593034
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TM 36 103 MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TM 36 103 MAHLE:

2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.