Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0037 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0037 MAXGEAR

13-0037 Cewka zapłonowa MAXGEAR
136.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
numery handlowe:

MG-8051

numer części:

13-0037

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 4
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia SAE
Kolor obudowy czarny
nr EAN 5907558559309

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0037 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA PEUGEOT 206
numery OEM:
CITROËN      5963.19
CITROËN      5970.72
CITROËN      5970.74
CITROËN      5970.A9
CITROËN      96 246 755
CITROËN      96 246 755 80
CITROËN      96 281 585
CITROËN      96 281 585 80
PEUGEOT      5963.19
PEUGEOT      5970.72
PEUGEOT      5970.74
PEUGEOT      5970.A9
PEUGEOT      96 246 755
PEUGEOT      96 246 755 80
PEUGEOT      96 281 585
PEUGEOT      96 281 585 80

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0037 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.