Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Kia NIRO I (DE) E-NIRO (2018.08-???) 204km » 13-0098 maxgear
wybrany samochód: 
Kia Niro I (de) E-niro (2018.08-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0098 MAXGEAR

13-0098 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0098

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-9016

numer części:

13-0098

producent:

MAXGEAR

Status produktu: niedostępny
nr EAN5907558567144

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0098 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA FORD GALAXY 2,8 00-
numery OEM:
FORD      1331283
FORD      1362718
SEAT      022905100A
SEAT      022905100D
SEAT      022905100G
SEAT      022905100K
SEAT      022905100N
VOLKSWAGEN      022905100A
VOLKSWAGEN      022905100D
VOLKSWAGEN      022905100G
VOLKSWAGEN      022905100K
VOLKSWAGEN      022905100N
VOLKSWAGEN      022905715C

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0098 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.