Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Renault SCÉNIC III (JZ0/1_) 2.0 dCi (JZ0L) (2009.04-???) 160km » 13-0123 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Scénic Iii (jz0/1_) 2.0 Dci (jz0l) (2009.04-???) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0123 MAXGEAR

13-0123 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0123
Cewka zapłonowa 13-0123
61.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-00124

numer części:

13-0123

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość otworów wlotowych/wylotowych4
Ilość biegunów3
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia DIN
nr EAN5907558562613

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0123 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA HYUNDAI ACCENT 1,3-1,5B12V 94-
numery OEM:
HYUNDAI      27301-22040
HYUNDAI      27301-22050
KIA      27301-22040
KIA      27301-22050

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0123 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.