Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Bmw 3 (F30, F80) 328 i xDrive (2012.07-2016.08) 245km » 30-0132 maxgear
wybrany samochód: 
Bmw 3 (f30, F80) 328 I Xdrive (2012.07-2016.08) 245km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0132 MAXGEAR

30-0132 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
81.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

134700D010/MG

numer części:

30-0132

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]27,0
Średnica wewnętrzna [mm]27,4
średnica zewnętrzna [mm]135,0
Ciężar [kg]1,5
Ilość żeber5
Parametr6PK
nr EAN5901619543399

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0132 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO TOYOTA
numery OEM:
TOYOTA      13470-0D010
TOYOTA      13470-22021

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0132 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.