Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0193 maxgear

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO PEUGEOT 407/ C5/C6 2,2HDI 30-0193 MAXGEAR

30-0193 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO PEUGEOT 407/ C5/C6 2,2HDI MAXGEAR
maxgear 30-0193
90.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 3.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:6 szt.

    Ocena:
numer części:

30-0193

dostawca:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO PEUGEOT 407/ C5/C6 2,2HDI 30-0193 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO PEUGEOT 407/ C5/C6 2,2HDI

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO PEUGEOT 407/ C5/C6 2,2HDI 30-0193 ma zastosowanie do modeli samochodów

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO PEUGEOT 407/ C5/C6 2,2HDI 30-0193 producenta MAXGEAR

LAND ROVER

LR006672

FORD

1492251, 1547592, 6G9Q6B319AC

PEUGEOT

0515V3, 9683886680

CITROËN

0515T9, 0515V3, 515V3, 9683886680

numery OEM:
CITROËN      0515T9
CITROËN      0515V3
CITROËN      515V3
CITROËN      9683886680
FORD      1492251
FORD      1547592
FORD      6G9Q6B319AC
PEUGEOT      0515V3
PEUGEOT      9683886680
LAND ROVER      LR006672

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO PEUGEOT 407/ C5/C6 2,2HDI 30-0193 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.