Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0254 maxgear

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA COROLLA E10/E11 2,0D 30-0254 MAXGEAR

30-0254 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA COROLLA E10/E11 2,0D MAXGEAR
maxgear 30-0254
116.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 4.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:4 szt.
:10 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
numer części:

30-0254

dostawca:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA COROLLA E10/E11 2,0D 30-0254 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO TOYOTA COROLLA E10/E11 2,0D

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA COROLLA E10/E11 2,0D 30-0254 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA COROLLA E10/E11 2,0D 30-0254 producenta MAXGEAR

TOYOTA

13408-64060

numery OEM:
TOYOTA      13408-64060

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO TOYOTA COROLLA E10/E11 2,0D 30-0254 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.