Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0472 maxgear

Wał napędowy 49-0472 MAXGEAR

300.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0393MG

numer części:

49-0472

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Długość [mm] 592
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Średnica 1 [mm] 90
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 24
Średnica 2 [mm] 81
nr EAN 5901619510452

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0472 MAXGEAR

PËúOî PEUGEOT 206 LE 2,0/1,6HD

Wał napędowy 49-0472 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wał napędowy 49-0472 producenta MAXGEAR

PEUGEOT

3272AH, 3272AJ, 3272EZ, 3272FA, 3272YE, 3272Z0

numery OEM:
PEUGEOT      3272.AH
PEUGEOT      3272.AJ
PEUGEOT      3272.EZ
PEUGEOT      3272.FA
PEUGEOT      3272.YE
PEUGEOT      3272.Z0

Zastosowanie Wał napędowy 49-0472 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.