Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) 1.2 (B/C/S577) (1996.01-1996.12) 54km » 49-0550 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Clio I (b/c57_, 5/357_) 1.2 (b/c/s577) (1996.01-1996.12) 54km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0550 MAXGEAR

49-0550 Wał napędowy MAXGEAR
247.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0200MG

numer części:

49-0550

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Długość [mm]634
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53
Ilość zębów, pierścień ABS45
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów100 498 0706
nr EAN5907558532210

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0550 MAXGEAR

PËúOî VW A4/PASSAT PR 1,8B/T
numery OEM:
AUDI      8D0 407 272 AQ
AUDI      8D0 407 452 AV
AUDI      8D0 407 452 AX
SKODA      8D0 407 272 AQ
SKODA      8D0 407 452 AX
VOLKSWAGEN      8D0 407 272 AQ
VOLKSWAGEN      8D0 407 452 AV
VOLKSWAGEN      8D0 407 452 AX

Zastosowanie Wał napędowy 49-0550 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.