Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Bmw 6 kabriolet (F12) 640 i xDrive (2013.03-2018.06) 320km » 49-0769 maxgear
wybrany samochód: 
Bmw 6 Kabriolet (f12) 640 I Xdrive (2013.03-2018.06) 320km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0769 MAXGEAR

49-0769 Wał napędowy MAXGEAR
313.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

27-0614MG

numer części:

49-0769

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]759
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]50,5
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów100 498 0702
nr EAN5907558599435

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0769 MAXGEAR

PÓŁOŒ VW POLO PR 1,4/1,9TDI 01
numery OEM:
SEAT      6Q0 407 272 DH
SKODA      6Q0 407 272 DH
VOLKSWAGEN      6Q0 407 272 BK
VOLKSWAGEN      6Q0 407 272 DH
VOLKSWAGEN      6Q0 407 452 LX

Zastosowanie Wał napędowy 49-0769 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.