Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford RANGER (ER, EQ, R_) 2.5 D 4x4 (1999.10-2002.04) 78km » 49-1051 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Ranger (er, Eq, R_) 2.5 D 4x4 (1999.10-2002.04) 78km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1051 MAXGEAR

312.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-1030MG

numer części:

49-1051

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]1127
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.39
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]65,5
Ilość zębów, pierścień ABS51
Ø pierścienia ABS [mm]102
Długość 2 [mm]535
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]87
nr EAN5901619545416

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1051 MAXGEAR

PËúOî RENAULT MASTER/MOVANO 3,0DTI 03- PR
numery OEM:
RENAULT      77 11 135 912
RENAULT      82 00 164 149
RENAULT      82 00 477 655

Zastosowanie Wał napędowy 49-1051 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.