Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën XM (Y3) 2.0 i Turbo (1992.09-1994.06) 141km » 49-1136 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Xm (y3) 2.0 I Turbo (1992.09-1994.06) 141km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1136 MAXGEAR

216.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3074MG

numer części:

49-1136

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.34
Długość [mm]616
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]54,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]82,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]79,48
Wymiar gwintuM22x1,5
nr EAN5902659719829

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1136 MAXGEAR

PËúOî MINI COOPER 02-
numery OEM:
BMW      31601503307
BMW      31607514477
BMW      31607514479
BMW      31607574852
BMW      31607576096
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1136 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.