Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1152 maxgear

Wał napędowy 49-1152 MAXGEAR

49-1152 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1152
303.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

27-1190MG

numer części:

49-1152

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś przednia
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Długość [mm] 612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Średnica 1 [mm] 91
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 27
Średnica 2 [mm] 94
nr EAN 5902659721990

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1152 MAXGEAR

PÓŁOŒ OPEL VECTRA C 1,9CDTI LE
numery OEM:
OPEL      13166587
OPEL      374470
OPEL      374536
OPEL      374537
OPEL      9186550
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1152 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.