Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Lexus RX (_U3_) 350 (GSU30_) (2006.01-2008.12) 276km » 49-1170 maxgear
wybrany samochód: 
Lexus Rx (_u3_) 350 (gsu30_) (2006.01-2008.12) 276km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1170 MAXGEAR

183.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-1040MG

numer części:

49-1170

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Średnica 1 [mm]76
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
nr EAN5902659720962

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1170 MAXGEAR

PËúOî RENAULT CLIO III/MODUS 1,2 LE
numery OEM:
RENAULT      82 00 341 698
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1170 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.