Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Cadillac CTS 2.8 (2008.01-2009.12) 211km » 49-1200 maxgear
wybrany samochód: 
Cadillac Cts 2.8 (2008.01-2009.12) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1200 MAXGEAR

280.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3087MG

numer części:

49-1200

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]673
Wymiar gwintuM20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52,7
Długość 2 [mm]64,3
WersjaJointwith8balls
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]83,7
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]80
nr EAN5902659722089

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1200 MAXGEAR

PËúOî RENAULT SCENIC II 03- 1,5DCI
numery OEM:
RENAULT      77 11 135 954
RENAULT      82 00 351 250
RENAULT      82 00 375 537
RENAULT      82 00 432 516
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1200 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.