Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B7 Avant (8ED) S4 quattro (2004.11-2008.06) 344km » 49-1202 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 Avant (8ed) S4 Quattro (2004.11-2008.06) 344km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1202 MAXGEAR

49-1202 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1202
Wał napędowy 49-1202
259.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0909MG

numer części:

49-1202

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]916
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Średnica 1 [mm]79,5
nr EAN5902659720757

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1202 MAXGEAR

PËúOî RENAULT SCENIC II 1,6 PR
numery OEM:
RENAULT      77 11 135 316
RENAULT      77 11 135 779
RENAULT      77 11 368 884
RENAULT      82 00 117 068
RENAULT      82 00 216 519
RENAULT      82 00 275 490
RENAULT      82 00 327 707
RENAULT      82 00 351 249
RENAULT      82 00 375 538
RENAULT      82 00 376 095
RENAULT      82 00 575 490
RENAULT      82 00 626 040
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1202 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.