Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2449 maxgear

Wał napędowy 49-2449 MAXGEAR

49-2449 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2449
Wał napędowy 49-2449
49-2449
273.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3413MG

numer części:

49-2449

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica 2 [mm] 89
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 56
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 29
Długość [mm] 547
nr EAN 5903364353254

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2449 MAXGEAR

PÓŁOŒ NISSAN X-TRAIL 01- PR
numery OEM:
NISSAN      391008H615
NISSAN      391008H710
NISSAN      391008H712
NISSAN      391008H715
RENAULT      391009H610
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2449 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.