Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 61-0066 maxgear

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0066 MAXGEAR

61-0066 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
127.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

HRB-9014

numer części:

61-0066

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558559002

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0066 MAXGEAR

WYSPRZĘGLIK OPEL ASTRA/ VECTRA 1,2-2,0 16V/1,7-2,2CDTI 98-
numery OEM:
FIAT      55557910
OPEL      09120196
OPEL      24422062
OPEL      55558371
OPEL      56 79 320
OPEL      56 79 334
OPEL      56 79 340
OPEL      56 79 352
OPEL      5679320
OPEL      5679334
OPEL      5679340
OPEL      5679352
OPEL      91 20 196
OPEL      91 26 225
OPEL      9120196
OPEL      9126225
OPEL      93172645
SAAB      24 422 062
SAAB      24422062
SAAB      54 43 940
SAAB      5443940
SAAB      55 558 371
SAAB      55558371
VAUXHALL      09120196
VAUXHALL      24422062
VAUXHALL      56 79 320
VAUXHALL      56 79 334
VAUXHALL      5679320
VAUXHALL      5679334
CHEVROLET      55588371
SHANGHAI GM      55558371

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0066 MAXGEAR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.