Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Audi A5 kabriolet (8F7) 2.0 TFSI quattro (2015.08-2017.01) 230km » 61-0090 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (8f7) 2.0 Tfsi Quattro (2015.08-2017.01) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0090 MAXGEAR

61-0090 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
maxgear 61-0090
Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0090
61-0090
120.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

HRB-9004

numer części:

61-0090

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5907558586244

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0090 MAXGEAR

WYSPRZ╩GLIK FORD MONDEO III 2,0-2,2TDCI/ 2,5-3,0 24V 96-07
numery OEM:
FORD      1251311
FORD      1417695
FORD      1476856
FORD      3S71-7A564-BA
FORD      3S71-7A564-BB
FORD      3S71-7A564-BC
JAGUAR      C2S43866
JAGUAR      C2S48968

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0090 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0090 MAXGEAR:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.