Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Lancia PRISMA (831_) 1.9 Turbo Diesel (831AB) (1985.05-1989.12) 80km » 72-0435 maxgear
wybrany samochód: 
Lancia Prisma (831_) 1.9 Turbo Diesel (831ab) (1985.05-1989.12) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 72-0435 MAXGEAR

72-0435 Sworzeń wahacza MAXGEAR
maxgear 72-0435
Sworzeń wahacza 72-0435
25.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 1.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGZ-407005

numer części:

72-0435

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
nr EAN5907558519013

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 72-0435 MAXGEAR

SWORZEĐ WAHACZA OPEL P. CORSA C LE/PR
numery OEM:
OPEL      3 52 803
OPEL      9196394
VAUXHALL      3 52 803
VAUXHALL      9196394

Zastosowanie Sworzeń wahacza 72-0435 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.