Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0003 metelli cifam

Wał napędowy 17-0003 METELLI CIFAM

17-0003 Wał napędowy METELLI CIFAM
321.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

17-0003

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 774
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 94
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 81
nr EAN 8032747530023

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0003 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0003 VW JETTA GOLF II 1.6-1.8 1.6D PRAWA
numery OEM:
SEAT      191 407 272
SEAT      191 407 272A
SEAT      191 407 272AA
SEAT      191 407 272AB
SEAT      191 407 272AC
SEAT      191 407 272AD
SEAT      191 407 272AE
SEAT      191 407 272BA
SEAT      191 407 272C
SEAT      191 407 272E
SEAT      191 407 272X
SEAT      191 407 274
SEAT      191 407 274AX
SEAT      191 407 274BX
SEAT      191 407 274RX
SEAT      191 407 274X
SEAT      6K0 407 272H
VOLKSWAGEN      191 407 272
VOLKSWAGEN      191 407 272A
VOLKSWAGEN      191 407 272AA
VOLKSWAGEN      191 407 272AB
VOLKSWAGEN      191 407 272AC
VOLKSWAGEN      191 407 272AE
VOLKSWAGEN      191 407 272B
VOLKSWAGEN      191 407 272BA
VOLKSWAGEN      191 407 272C
VOLKSWAGEN      191 407 272E
VOLKSWAGEN      191 407 272X
VOLKSWAGEN      191 407 274
VOLKSWAGEN      191 407 274AX
VOLKSWAGEN      191 407 274BV
VOLKSWAGEN      191 407 274BX
VOLKSWAGEN      191 407 274RX
VOLKSWAGEN      191 407 274X
VOLKSWAGEN      191 407 450V
VOLKSWAGEN      191 407 450X
VOLKSWAGEN      6K0 407 272H

Zastosowanie Wał napędowy 17-0003 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.