Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Daihatsu ROCKY Hard Top (F7, F8) 2.8 D (F70, F75, F80, F85) (1985.02-1998.12) 73km » 17-0171 metelli cifam
wybrany samochód: 
Daihatsu Rocky Hard Top (f7, F8) 2.8 D (f70, F75, F80, F85) (1985.02-1998.12) 73km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0171 METELLI CIFAM

17-0171 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0171

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]525
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Średnica 2 [mm]94
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
Średnica 1 [mm]81
nr EAN8032747531709

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0171 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0171 VW POLO 1.9TDI 97- LEWA
numery OEM:
VOLKSWAGEN      6E0 407 271G
VOLKSWAGEN      6E0 407 451BX
VOLKSWAGEN      6N0 407 271H
VOLKSWAGEN      6N0 407 451BX
VOLKSWAGEN      JZW 407 451X

Zastosowanie Wał napędowy 17-0171 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0171 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam
Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.