Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi 90 B2 (813, 814, 853) 2.2 E quattro (1985.08-1987.03) 120km » 17-0397 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi 90 B2 (813, 814, 853) 2.2 E Quattro (1985.08-1987.03) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0397 METELLI CIFAM

17-0397 Wał napędowy METELLI CIFAM
236.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0397

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]626
Ilość zębów, pierścień ABS26
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]86
nr EAN8032747533963

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0397 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0397 RENAULT CLIO II 98> LEWA Z ABS 26 ZĘBÓW
numery OEM:
RENAULT      77 00 103 729
RENAULT      77 00 103 731
RENAULT      77 00 106 007
RENAULT      77 00 109 012
RENAULT      77 00 109 213
RENAULT      77 00 109 215
RENAULT      77 00 111 259
RENAULT      77 00 111 367
RENAULT      77 00 111 506
RENAULT      77 00 115 011
RENAULT      77 01 056 621
RENAULT      77 01 352 770
RENAULT      77 11 135 246
RENAULT      82 00 064 947
RENAULT      82 00 231 680
RENAULT      82 00 410 080

Zastosowanie Wał napędowy 17-0397 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0397 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.