Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco T-WAY AD410T46 MY24 (2023-???) 460km » 17-0694 metelli cifam
wybrany samochód: 
Iveco T-way Ad410t46 My24 (2023-???) 460km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0694 METELLI CIFAM

17-0694 Wał napędowy METELLI CIFAM
metelli cifam 17-0694
892.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0694

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]618
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Średnica 1 [mm]98
nr EAN8032747536933

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0694 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0694 AUDI A4 II 1.9TDI, 2.4, 2.5TDI 01-04 PRAWA
numery OEM:
AUDI      8E0 407 272AT
AUDI      8E0 407 272S
AUDI      8E0 407 452GX
AUDI      8E0 407 452JX
VOLKSWAGEN      8E0 407 272

Zastosowanie Wał napędowy 17-0694 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0694 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.