Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Saab 9-5 (YS3E) 2.3 Turbo (2005.11-2009.12) 260km » L42529 monroe
wybrany samochód: 
Saab 9-5 (ys3e) 2.3 Turbo (2005.11-2009.12) 260km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L42529 MONROE

L42529 Sworzeń wahacza MONROE
87.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

L42529

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]1,410
Długość opakowania [cm]14,5
Szerokość opakowania [cm]11
Wysokość opakowania [cm]10,5
nr EAN5412096524868

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L42529 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół/zewnątrz przód) pasuje do: FIAT FULLBACK, MITSUBISHI L200 / TRITON, PAJERO II, PAJERO III, PAJERO IV, PAJERO PININ I, PAJERO SPORT II 1.8-3.8 10.99-
numery OEM:
MITSUBISHI      4013A090
MITSUBISHI      4013A211
MITSUBISHI      4013A314
MITSUBISHI      MR496799

Zastosowanie Sworzeń wahacza L42529 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.