Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen POLO V (6R1, 6C1) 1.6 (2014.07-2017.10) 90km » 850005 nissens
wybrany samochód: 
Volkswagen Polo V (6r1, 6c1) 1.6 (2014.07-2017.10) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika 850005 NISSENS

850005 Wentylator chłodnicy silnika NISSENS
nissens 850005
Wentylator chłodnicy silnika 850005
850005
nissens 850005 Wentylator chłodnicy silnika
Wentylator chłodnicy silnika 850005 nissens
Wentylator chłodnicy silnika 850005 nissens
Wentylator chłodnicy silnika 850005 nissens
Wentylator chłodnicy silnika 850005 nissens
551.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

850005

producent:

NISSENS

Napięcie [V]12
Średnica [mm]385
MateriałTworzywo sztuczne
Ogrzewanie/chłodzenieWentylator podwójny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sterownika
Liczba zestyków4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez opornika
Liczba łopatek wentylatora7
Moc [W]300

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika 850005 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FIAT DUCATO 2.2D/2.3D/3.0D 07.06-
numery OEM:
FIAT      1342690080
FIAT      1358010080
FIAT      1358062080
FIAT      1393270080

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika 850005 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.