Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 850052 nissens

Wentylator chłodnicy silnika 850052 NISSENS

850052 Wentylator chłodnicy silnika NISSENS
nissens 850052
Wentylator chłodnicy silnika 850052
850052
nissens 850052 Wentylator chłodnicy silnika
Wentylator chłodnicy silnika 850052 nissens
333.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

850052

producent:

NISSENS

Napięcie [V]12
Średnica [mm]360
Średnica 1 [mm]360
MateriałTworzywo sztuczne
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sterownika
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez opornika
Liczba łopatek wentylatora9
Moc [W]192

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika 850052 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: HYUNDAI GETZ 1.1-1.6 09.02-06.09

Wentylator chłodnicy silnika 850052 ma zastosowanie do modeli samochodów

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE Wentylator chłodnicy silnika 850052 producenta NISSENS

HYUNDAI

253801C150, 253801C160

numery OEM:
HYUNDAI      253801C150
HYUNDAI      253801C160
zamienniki:
V52-01-0007
brak
VEMO
8251747
brak
VAN WEZEL
31272602
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika 850052 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.