Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel MOVANO B Platforma / podwozie (X62) 2.3 CDTI RWD (EV, HV, UV) (2014.05-???) 163km » 85048 nissens
wybrany samochód: 
Opel Movano B Platforma / Podwozie (x62) 2.3 Cdti Rwd (ev, Hv, Uv) (2014.05-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85048 NISSENS

85048 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85048
Wentylator, chłodzenie silnika 85048
85048
nissens 85048 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85048 nissens
320.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85048

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]47
Średnica [mm]320
Liczba łopatek wentylatora4
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286241671

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85048 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: HONDA CR-V II, CR-V III 2.0 09.01-06.12
numery OEM:
HONDA      19015-PNL-G01
HONDA      19015PNB003
HONDA      19020-PNL-G01
HONDA      19020PNA003
HONDA      19020RFGW01
HONDA      19030-PNA-003
HONDA      19030PZA901
HONDA      38616PSA003
ACURA      19015-PNL-G01
ACURA      19015PNB003
ACURA      19020-PNL-G01
ACURA      19020PNA003
ACURA      19020RFGW01
ACURA      19030-PNA-003
ACURA      19030PZA901
ACURA      38616PSA003
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85048 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.