Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz SPRINTER 2-t Platforma / podwozie (B901, B902) 208 D (901.311, 901.312, 901.321, 902.311, 902.312,... (1996.09-2000.04) 82km » 85403 nissens
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 2-t Platforma / Podwozie (b901, B902) 208 D (901.311, 901.312, 901.321, 902.311, 902.312,... (1996.09-2000.04) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85403 NISSENS

85403 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85403
Wentylator, chłodzenie silnika 85403
85403
nissens 85403 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85403 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85403 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85403 nissens
857.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85403

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]277
Średnica [mm]453
Liczba łopatek wentylatora6
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286244832

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85403 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: MERCEDES V (638/2), VITO (W638) 2.0-2.8 02.96-07.03
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      638 500 11 93
MERCEDES-BENZ      A6385001193
zamienniki:
V30-01-0011
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85403 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.