Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85725 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85725 NISSENS

85725 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85725
Wentylator, chłodzenie silnika 85725
85725
nissens 85725 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85725 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85725 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85725 nissens
172.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

85725

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 73
Średnica [mm] 350
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286376625

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85725 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT; SEAT CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, OCTAVIA I, OCTAVIA II, OCTAVIA I/KOMBI 1.0-2.0CNG 09.96-05.15
numery OEM:
AUDI      1J0959455
AUDI      1J0959455B
AUDI      1J0959455E
AUDI      6E0959455A
SEAT      1J0959455
SEAT      1J0959455B
SEAT      1J0959455E
SEAT      6E0959455A
SKODA      1J0959455
SKODA      1J0959455B
SKODA      1J0959455E
SKODA      6E0959455A
VOLKSWAGEN      1J0959455
VOLKSWAGEN      1J0959455B
VOLKSWAGEN      1J0959455E
VOLKSWAGEN      6E0959455A

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85725 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85725

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.