Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Seat TOLEDO II (1M2) 1.9 TDI 4Drive (2000.10-2005.10) 150km » 85725 nissens
wybrany samochód: 
Seat Toledo Ii (1m2) 1.9 Tdi 4drive (2000.10-2005.10) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85725 NISSENS

85725 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85725
Wentylator, chłodzenie silnika 85725
85725
nissens 85725 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85725 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85725 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85725 nissens
159.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

85725

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]73
Średnica [mm]350
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286376625
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85725 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, OCTAVIA I, OCTAVIA II, OCTAVIA I/KOMBI 1.0-2.0CNG 09.96-05.15
numery OEM:
AUDI      1J0959455
AUDI      1J0959455B
AUDI      1J0959455E
AUDI      6E0959455A
SEAT      1J0959455
SEAT      1J0959455B
SEAT      1J0959455E
SEAT      6E0959455A
SKODA      1J0959455
SKODA      1J0959455B
SKODA      1J0959455E
SKODA      6E0959455A
VOLKSWAGEN      1J0959455
VOLKSWAGEN      1J0959455B
VOLKSWAGEN      1J0959455E
VOLKSWAGEN      6E0959455A

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85725 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.