Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B5 Avant (8D5) FM 390 (1996.03-2001.09) 75km » 85761 nissens
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) Fm 390 (1996.03-2001.09) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85761 NISSENS

85761 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85761
Wentylator, chłodzenie silnika 85761
85761
nissens 85761 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85761 nissens
280.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85761

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]288
Średnica [mm]302
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286388895

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85761 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: FORD GALAXY I, GALAXY MK I, VW SHARAN 1.9D/2.8 09.95-07.00
numery OEM:
FORD      1019856
FORD      1019857
FORD      7223401
FORD      7223402
FORD      7M0.959.455 A
FORD      7M0.959.455 B
FORD      7M0.959.455 H
FORD      7M0.959.455 J
FORD      95VW15150BB
FORD      95VW15150CB
VOLKSWAGEN      1019856
VOLKSWAGEN      1019857
VOLKSWAGEN      7223401
VOLKSWAGEN      7223402
VOLKSWAGEN      7M0.959.455 A
VOLKSWAGEN      7M0.959.455 B
VOLKSWAGEN      7M0.959.455 H
VOLKSWAGEN      7M0.959.455 J
VOLKSWAGEN      95VW15150CB
zamienniki:
V15-01-1840
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85761 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.