Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi COLT I (A15_A) 1.2 GL (A151A) (1978.12-1984.01) 55km » 85915 nissens
wybrany samochód: 
Mitsubishi Colt I (a15_a) 1.2 Gl (a151a) (1978.12-1984.01) 55km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85915 NISSENS

85915 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85915
Wentylator, chłodzenie silnika 85915
85915
nissens 85915 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85915 nissens
875.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85915

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]300
Średnica [mm]385
Liczba łopatek wentylatora8
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze zintegrowanym regulatorem
nr EAN5707286454477

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85915 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD GALAXY II, GALAXY MK II, KUGA I, MONDEO IV, S-MAX 1.6-2.5 05.06-06.15
numery OEM:
FORD      1377554
FORD      1380881
FORD      1386381
FORD      1421961
FORD      1460969
FORD      1472815
FORD      1474057
FORD      1477218
FORD      1477454
FORD      1565834
FORD      1593900
FORD      6G918C607DG
FORD      6G918C607PA
FORD      6G918C607PB
FORD      6G918C607PC
FORD      6G918C607PD
FORD      6G918C607PE
FORD      6G91C607PD
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85915 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.