Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 86029 nissens

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86029 NISSENS

86029 Sprzęgło, wentylator chłodzenia NISSENS
nissens 86029
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86029
86029
nissens 86029 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86029 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86029 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86029 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86029 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86029 nissens
1,835.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

86029

producent:

NISSENS

Liczba otworów do mocowania 6
Średnica [mm] 750
Tryb pracy elektroniczny
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera wentylator
Liczba łopatek wentylatora 11
Materiał Stal
nr EAN 5707286392717

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86029 NISSENS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat: 11, ilość pinów: 2) pasuje do: SCANIA G I, P I, R I, T DC11.08-DT12.18 01.03-05.19
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86029 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.