Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco DAILY VI Platforma / podwozie 33S15, 35S15, 35C15 (2014.03-2016.04) 146km » 86131 nissens
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Platforma / Podwozie 33s15, 35s15, 35c15 (2014.03-2016.04) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86131 NISSENS

86131 Sprzęgło, wentylator chłodzenia NISSENS
nissens 86131
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86131
86131
nissens 86131 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86131 nissens
1,875.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

86131

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Liczba otworów do mocowania6
Średnica [mm]750
Tryb pracyelektroniczny
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera wentylator
Liczba łopatek wentylatora11
MateriałStal
nr EAN5707286455658

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86131 NISSENS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 750mm, ilość łopat: 11, ilość pinów: 5/6) pasuje do: SCANIA G I, P I, R I DC09.108-DT12.17 04.04-05.19
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86131 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.