Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Honda CB (501cc - ) CB 650 F (RC97) (2017-2018) 90km » 86146 nissens
wybrany samochód: 
Honda Cb (501cc - ) Cb 650 F (rc97) (2017-2018) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86146 NISSENS

86146 Sprzęgło, wentylator chłodzenia NISSENS
nissens 86146
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86146
86146
nissens 86146 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
925.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

86146

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Tryb pracytermiczny
Ogrzewanie/chłodzeniebez wentylatora
MateriałStal
nr EAN5707286455801

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86146 NISSENS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: SCANIA 4 DC11.01-DSC9.15 05.96-04.08
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86146 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.