Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 86198 nissens

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86198 NISSENS

86198 Sprzęgło, wentylator chłodzenia NISSENS
nissens 86198
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86198
86198
nissens 86198 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86198 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86198 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86198 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86198 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86198 nissens
1,640.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

86198

producent:

NISSENS

Liczba otworów do mocowania 4
Tryb pracy elektroniczny
Ogrzewanie/chłodzenie bez wentylatora
Materiał Stal
nr EAN 5707286466111

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86198 NISSENS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 5) pasuje do: VOLVO FH, FH II, FH16 II D13A400-D16K750 09.05-
numery OEM:
VOLVO      20765593
VOLVO      21382371
VOLVO      85000783
VOLVO      85003294
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86198 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.