Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 86218 nissens

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 NISSENS

86218 Sprzęgło, wentylator chłodzenia NISSENS
nissens 86218
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218
86218
nissens 86218 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 nissens
1,011.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

86218

producent:

NISSENS

Tryb pracy termiczny
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera wentylator
Materiał Stal
nr EAN 5707286477254

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 NISSENS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem) pasuje do: MERCEDES SPRINTER 3,5-T (B906), SPRINTER 3,5-T (B907), SPRINTER 3,5-T (B907, B910), SPRINTER 3,5-T (B909) 2.1D/2.2D/3.0D 06.06-

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 producenta NISSENS

MERCEDES-BENZ

0002009923, A0002009923

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0002009923
MERCEDES-BENZ      A0002009923
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86218 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.