Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mercedes-benz SPRINTER 2-t Autobus (B901, B902) 213 CDI (902.671, 902.672) (2000.04-2006.05) 129km » 55505571 opel
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 2-t Autobus (b901, B902) 213 Cdi (902.671, 902.672) (2000.04-2006.05) 129km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT OPEL 55505571 OPEL

55505571 TERMOSTAT OPEL OPEL
opel 55505571

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
4/5 (1 ocena)
numer części:

55505571

producent:

OPEL

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT OPEL 55505571 OPEL

Termostat cieczy chłodzącej (w obudowie) pasuje do: OPEL ANTARA A, CASCADA, INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY, INSIGNIA B, INSIGNIA B GRAND SPORT, ZAFIRA C 2.0D 11.14-
numery OEM:
GMC      55505571
OPEL      1338486
OPEL      55486847
OPEL      55501352
OPEL      55505571
VAUXHALL      55486847
VAUXHALL      55501352
VAUXHALL      55505571
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT OPEL 55505571 OPEL w samochodach:

Opinie Klientów o TERMOSTAT OPEL 55505571 OPEL:

Andrzej, warszawa
2020-06-18
 4/5
Termostat ok. tylko szkoda że jest bez uszczelki. Brak info w opisie. można by było zamówić uszczelkę razem, a tak trzeba zamawiać ponownie, czekać i płacić ponownie za przesyłkę

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.