Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 06-S474 optimal

Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S474 OPTIMAL

06-S474 Czujnik, prędkość obrotowa koła OPTIMAL
optimal 06-S474
Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S474
06-S474
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

06-S474

producent:

OPTIMAL

Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Głębokość zabudowy [mm] 39,7
nr EAN 4031185660532

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S474 OPTIMAL

Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S474 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S474 producenta OPTIMAL

VOLKSWAGEN

1K0927807A, WHT003859A, WHT003859B

SEAT

1K0927807A, WHT003859A, WHT003859B

SKODA

1K0927807A, WHT003859A, WHT003859B

AUDI

1K0927807A, WHT003859A, WHT003859B

numery OEM:
AUDI      1K0 927 807 A
AUDI      WHT 003 859 A
AUDI      WHT 003 859 B
SEAT      1K0 927 807 A
SEAT      WHT 003 859 A
SEAT      WHT 003 859 B
SKODA      1K0 927 807 A
SKODA      WHT 003 859 A
SKODA      WHT 003 859 B
VOLKSWAGEN      1K0 927 807 A
VOLKSWAGEN      WHT 003 859 A
VOLKSWAGEN      WHT 003 859 B
VAG      1K0 927 807 A
VAG      WHT 003 859 A
VAG      WHT 003 859 B

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S474 OPTIMAL w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.