Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » drążki kierownicze poprzeczne, pojedyncze części » drążek kierowniczy, końcówka drążka, pojedyncze części Fiat DOBLO Platforma / podwozie (263_) 1.6 D Multijet (263HXN1B, 263YXN1B, 263HXV1B, 263YXV1B) (2016.02-???) 120km » G2-675 optimal
wybrany samochód: 
Fiat Doblo Platforma / Podwozie (263_) 1.6 D Multijet (263hxn1b, 263yxn1b, 263hxv1b, 263yxv1b) (2016.02-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Śruba, ustawienie geometrii G2-675 OPTIMAL

G2-675 Śruba, ustawienie geometrii OPTIMAL
optimal G2-675
27.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

    Ocena:
numery handlowe:

G0-544, G0-545

numer części:

G2-675

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyw środku
Długość [mm]105
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj gwintuz bieżnikiem lewostronnym
Gwint zewn. 1 [mm]M16 x 2,00 RHT
Gwint zewn. 2 [mm]M16 x 2,00 LHT
nr EAN4031185926751
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Śruba, ustawienie geometrii G2-675 OPTIMAL

ŚRUBA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO OPTIMAL G2-675 OPEL ASTRA,CALIBRA,VECTRA A,SAAB 900,9-3
numery OEM:
OPEL      0322576
OPEL      0322577
OPEL      322576
OPEL      322577
SAAB      4242731
VAUXHALL      322577
VAUXHALL      90289915
VAUXHALL      90373523

Zastosowanie Śruba, ustawienie geometrii G2-675 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.