Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Fiat UNO (146_, 158_) 1.3 Turbo i.e. (1987.01-1987.12) 99km » 10327 original imperium
wybrany samochód: 
Fiat Uno (146_, 158_) 1.3 Turbo I.e. (1987.01-1987.12) 99km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 10327 ORIGINAL IMPERIUM

10327 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10327

Status produktu: na żądanie
Ilość żeber4
Masa [g]1260
Średnica zewnętrzna 1 [mm]155
Ilość żeber3
Średnica zewnętrzna 2 [mm]130,5
Średnica wewnętrzna [mm]20
Szerokość 1 [mm]42,5
nr EAN8033989216287

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10327 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 3, 4) pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO, SANDERO II, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, CLIO IV, KANGOO 1.2/1.2LPG 05.96-
numery OEM:
RENAULT      8200036888
RENAULT      8200113340
RENAULT      8200972496
DACIA      8200036888
DACIA      8200113340

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10327 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10327 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.