Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10327 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10327 ORIGINAL IMPERIUM

10327 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
154.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:3 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10327

Ilość żeber 4
Masa [g] 1260
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 155
Ilość żeber 3
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 130,5
Średnica wewnętrzna [mm] 20
Szerokość 1 [mm] 42,5
nr EAN 8033989216287

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10327 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 3, 4) pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO, SANDERO II, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, CLIO IV, KANGOO 1.2/1.2LPG 05.96-

Koło pasowe, wał korbowy 10327 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

DACIA

LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10327 producenta ORIGINAL IMPERIUM

RENAULT

8200036888, 8200113340, 8200972496

DACIA

8200036888, 8200113340

numery OEM:
RENAULT      8200036888
RENAULT      8200113340
RENAULT      8200972496
DACIA      8200036888
DACIA      8200113340

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10327 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10327 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.