Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10590 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10590 ORIGINAL IMPERIUM

10590 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10590

Status produktu: Normalny
nr EAN 8033989650326

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10590 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: HYUNDAI GRAND SANTA FÉ, IX35, SANTA FE IV, SANTA FE IV/SUV, SANTA FÉ II, SANTA FÉ III, SANTA FÉ III/SUV, SANTA FÉ II/SUV 2.0D/2.2D 03.06-

Koło pasowe, wał korbowy 10590 ma zastosowanie do modeli samochodów

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10590 producenta ORIGINAL IMPERIUM

HYUNDAI

231242F000, 231242F010, 231242F600, 231242F601, 231242F602

KIA

231242F000, 231242F010, 231242F600, 231242F601, 231242F602

numery OEM:
HYUNDAI      231242F000
HYUNDAI      231242F010
HYUNDAI      231242F600
HYUNDAI      231242F601
HYUNDAI      231242F602
KIA      231242F000
KIA      231242F010
KIA      231242F600
KIA      231242F601
KIA      231242F602
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10590 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10590 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.