Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Honda CRF CRF 450 L (PD11) (2018-???) 24km » 30254 original imperium
wybrany samochód: 
Honda Crf Crf 450 L (pd11) (2018-???) 24km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 30254 ORIGINAL IMPERIUM

30254 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30254

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]88
Masa [g]270
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
WersjaWith carter
MateriałGuma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze strzemieniem mocującym
Średnica 1 [mm]20
Średnica 2 [mm]70
nr EAN8033989105253

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 30254 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 20/70) (dł.88) (kpl.) pasuje do: CITROEN AX, BERLINGO, SAXO, ZX, PEUGEOT 106 I, 106 II, 205 I, 205 II, 306, 309 I, 309 II, 405 I, 405 II 1.0-1.9D 02.83-12.11
numery OEM:
CITROËN      328769
PEUGEOT      328769

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 30254 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 30254 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.