Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Land Rover RANGE ROVER EVOQUE (L551) 2.0 D150 MHEV 4x4 (2018.12-???) 150km » 71468 original imperium
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Evoque (l551) 2.0 D150 Mhev 4x4 (2018.12-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 71468 ORIGINAL IMPERIUM

71468 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

71468

Status produktu: Normalny
Masa [g]128
Strona zabudowyOd strony koła
MateriałGuma
Wysokość [mm]86
Średnica 1 [mm]21
Średnica 2 [mm]78
nr EAN8033989154893

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 71468 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 21/78) (dł.86) (kpl.) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V50, FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III, GRAND C-MAX, NISSAN MICRA II 1.3-2.5 08.92-06.19
numery OEM:
NISSAN      392414F425
NISSAN      392414F427

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 71468 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 71468 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.