Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » J2861022 herth+buss jakoparts

Zestaw osłon, wał napędowy J2861022 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J2861022 Zestaw osłon, wał napędowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J2861022

Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 78
Wysokość [mm] 86
nr EAN 4029416163761

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy J2861022 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 21/78) (dł.86) pasuje do: NISSAN MICRA II 1.3/1.4/1.5D 08.92-02.03
numery OEM:
NISSAN      39241-4F425
zamienniki:
39019
brak
ORIGINAL IMPERIUM
29526
brak
FEBI BILSTEIN
13-0156
brak
METELLI CIFAM
13-0157
brak
METELLI CIFAM
MK-812300
brak
OPTIMAL

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy J2861022 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.