Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Skoda OCTAVIA I Combi (1U5) 1.8 T 4x4 (2001.05-2006.05) 150km » 2840.10 roadhouse
wybrany samochód: 
Skoda Octavia I Combi (1u5) 1.8 T 4x4 (2001.05-2006.05) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 2840.10 ROADHOUSE

2840.10 Klocki hamulcowe - komplet ROADHOUSE
105.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

23599, D1213-8333, PSX284010

numer części:

2840.10

producent:

ROADHOUSE

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Strona zabudowyOś przednia
System hamulcowyBosch
Oznaczenie kontrolneE190R-01022/562
Długość [mm]137
Wysokość [mm]51
Grubość [mm]18,8
Ciężar [kg]1,474
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz naklejaną folią
nr EAN8427975270535

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 2840.10 ROADHOUSE

numery OEM:
CITROËN      1614005880
CITROËN      4252-18
CITROËN      425218
CITROËN      425240
CITROËN      425338
CITROËN      425342
CITROËN      4254-23
CITROËN      4254-75
CITROËN      425423
CITROËN      425475
PEUGEOT      4252-59
PEUGEOT      425221
PEUGEOT      425238
PEUGEOT      425259
PEUGEOT      425276
PEUGEOT      425341
PEUGEOT      4254 86
PEUGEOT      4254-86
PEUGEOT      425486
DONGFENG CITROEN      ZQ92190580
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 2840.10 ROADHOUSE w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 2840.10 ROADHOUSE:

Mateusz, Warszawa
2022-10-03
 5/5
Bardzo dobrej jakości klocki.
Bogusław, Łódź
2022-10-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.